Valorisation des Langues

Assistants en langues

Des assistants dans les quatre langues enseignées au lycée participent aux activités d'enseignement, aux côtés des professeurs. Ils contribuent à une meilleure pratique de l'oral dans leur langue d'origine.

Language assistants

There are assistants of all four languages taught at the school. Using their native language, they participate in the teaching activities alongside the teachers and help the pupils to improve their oral skills. They also contribute to a better understanding of other cultures.

Certifications en langues

Chaque année, les élèves germanistes et anglicistes de section européenne passent les épreuves de certification aux niveaux A2 (utilisateur élémentaire) et B1 (utilisateur indépendant). Elles sont délivrées par le Cambridge ESOL (English for speakers of other languages) et par le Goethe Institut, organismes certificateurs internationalement reconnus. Elles attestent d'un niveau de compétence oral et écrit reconnu internationalement. Les élèves certifiés peuvent ainsi accéder plus aisément à des universités étrangères ou à l'emploi.

Language certificates

Every year, the pupils studying German and English in the European section take certification tests at level A2 (basic user) and B1 (independent user). These are issued by the Cambridge ESOL (English for speakers of other languages) and the Goethe Institut – certifying institutions of international reputation. The level of oral and written competence which they attest is internationally acknowledged, and it is therefore easier for pupils with these certifications to access universities and employment.

Section européenne

Cours d'EPS en anglais (en tant que Discipline Non Linguistique)

Voir la page section européenne dans le chapitre "formations" en cliquant ici

European section

Physical education in English is offered as a non linguistic discipline.

Click here to find out more details on this subject.